Główna » Laureaci konkursów satyrycznych 2013

Nowe logo Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Autor: admin dnia 19 Luty 2013 Brak komentarzy

W lutym br. rozstrzygnięty został Konkurs na logo Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016, którego organizatorem było Biuro Festiwalowe Impart 2016.

Celem konkursu było wyłonienie najlepszego znaku graficznego (logo) odzwierciedlającego ideę Wrocław – Europejska Stolica Kultury 2016.

Logotyp został wybrany spośród prawie 600 projektów nadesłanych w ramach ogólnopolskiego konkursu.

18 lutego 2013 r. zaprezentowano nowy znak graficzny Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Autorem zwycięskiego projektu jest Jerzy Osiennik.

Zdaniem autora logotypu: – Stworzenie znaku, który identyfikowałby miasto i kraj, był czytelny pod każdą szerokością geograficzną i wywoływał podobne skojarzenia, wymagało połączenia w jedną formę kilku różnych symboli. Inspiracją dla autora były m. in. kształt wrocławskiego Ratusza, herb miejski oraz godło Polski i znak Solidarności. Jak mówi Jerzy Osiennik: – Znak Solidarności na piersi Gary’ego Coopera idącego w samo południe do czerwcowych wyborów był dla mnie – wówczas osiemnastolatka – obietnicą normalności. Mam nadzieję, że odniesienie do znaku Solidarności – autorstwa Jerzego Janiszewskiego – w logo Wrocławia spowoduje, iż będzie ono budzić równie optymistyczne skojarzenia. Przypominania o otwartości, tolerancji i zdrowo pojmowanym patriotyzmie nigdy za wiele. Zwłaszcza dziś.

Jerzy Osiennik projektowaniem graficznym zajmuje się od 20 lat. Pracuje jako konsultant kreatywny w Infinity Group, prowadzi też własną firmę Plajster.

- Wybrany logotyp jest prosty, estetyczny, uniwersalny i szybko zapada w pamięć. Chcemy, żeby akcentował nowy etap przygotowań miasta do obchodów Europejskiej Stolicy Kultury 2016 i reprezentował zarówno Wrocław, jak i całą Polskę – mówi Krzysztof Maj, dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016.

Komisja konkursowa postanowiła przyznać również wyróżnienie honorowe dla pana Wojciecha Janickiego.

Jednym z pierwszych materiałów promocyjnych z nowym logo jest naklejka na klawisz „W” na klawiaturze.

Na kanale www.youtube.com/user/wroclaw2016tv dostępny jest film „making of” pokazujący proces tworzenia znaku graficznego.

Więcej informacji na stronie wro2016.pl

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!

Komentowanie wyłączone.