Główna » Laureaci konkursów satyrycznych 2018, WSZYSTKIE WPISY

WYNIKI KONKURSU LITERACKO-SATYRYCZNEGO „INSPICJENT BRZESZCZOT PRZEDSTAWIA”

Autor: admin dnia 6 Listopad 2020 Brak komentarzy

JURY

KONKURSU LITERACKO-SATYRYCZNEGO

„INSPICJENT BRZESZCZOT PRZEDSTAWIA”

w składzie:

przewodniczący

Stanisław Szelc – satyryk i artysta kabaretowy, członek kabaretu Elita, autor licznych skeczy radiowych,

członkowie

Justyna Bajda – literaturoznawca i historyk sztuki, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego,

Anna Borowska – Centrum Kultury AGORA,

na posiedzeniu w dniu 30.10.2018 r. po wnikliwym zapoznaniu się z wszystkimi nadesłanymi na konkurs pracami oraz poddaniu ich merytorycznej i formalnej ocenie pod względem zgodności z tematem konkursu, oryginalności ich treści, prezentowanych walorów literackich (Regulamin Konkursu Literacko-Satyrycznego „Inspicjent Brzeszczot Przedstawia”,
§ 7.1-3: Kryteria oceny prac konkursowych),
biorąc pod uwagę bardzo zróżnicowane podejście formalne do proponowanego tematu,

postanowiło

nie przyznawać trzech nagród finansowych o zróżnicowanej wysokości (Regulamin Konkursu Literacko-Satyrycznego „Inspicjent Brzeszczot Przedstawia”, §9.1: Nagrody)

i zdecydowało

o przyznaniu czterech równorzędnych nagród finansowych w wysokości 750 PLN (Regulamin Konkursu Literacko-Satyrycznego „Inspicjent Brzeszczot Przedstawia”, §9.4: Nagrody)

następującym pracom (w układzie alfabetycznym tytułów):

1. wierszowany utwór Bajka o szpiegowaniu Ewa Jowik Bajka oszpiegowaniu

za wykorzystanie tradycyjnych elementów baśniowych w tekście satyrycznym demaskującym częste nadużycia interpretacyjne otaczającej nas rzeczywistości oraz z dużą dawką humoru wskazującym na najprostsze i najoczywistsze, choć niekiedy nieco brutalne możliwości jej odczytania;

2. opowiadanie Fasetkowe oko Wojciech Lewandowski / Fasetkowe oko
za świetnie napisany pod względem językowym, nietuzinkowy i znakomicie poprowadzony fabularnie zamysł satyrycznego ujęcia absurdów teatru życia z perspektywy fasetkowego oka muchy pozwalającego na wielowymiarowość spojrzenia, a równocześnie ironiczny dystans wobec otaczającej nas rzeczywistości;

3. fraszkę Na śmierć (element cyklu składającego się z trzech utworów) – Krzysztof Marciński /  Na śmierć
za podjęcie wyzwania zmierzenia się z gatunkiem wersyfikacyjnie krótkim, ale trudnym formalnie oraz za znakomitą puentę w formie pytania retorycznego, zawsze aktualnego, a równocześnie mającego na zawsze pozostać bez odpowiedzi;

4. dialogowy skecz Partyjka (element cyklu satyrycznych opowieści Wszystkie przypadki Wuja Stanisława) – Krzysztof Rejmer /  Wszystkie przypadki Wuja Stanisława
za stworzenie wielowymiarowych, barwnych i bogatych w niekończące się pokłady absurdu postaci, których uwikłania w najprostsze sytuacje życiowe stały się podstawą inteligentnych, sprawnych pod względem językowym i przemyślanych pod kątem scenicznym dialogów nawiązujących do tradycji najlepszych polskich kabaretów.

Projekt jest dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!

Komentowanie wyłączone.